Suzuki Team Estonia tegus meeskond pani Balti ja Eesti MV hooajale väärika punkti, noppides finaaletapilt 4 karikat ja vormistas üheksa üldarvestuse poodiumit.
Superbike klassis kihutasid Sander Telve ja Madis Vestel, Jaanus Saarmaa võttis etapilt SST 600 kolmanda poodiumikoha ning SSP 300 klassis startis Jaanus Reima. Twin SB võidusõidu võitis Sander Telve, teine oli Karol Kadarik ja kolmas Enn Lähker. Twin SB klassis oli rõõm näha nii kogenud tipptegijaid, uustulnukaid kui ka teiste motospordi distsipliinide ässasid: ringraja comebacki tegi superbiker Andry Blank, võistlusel säras uustulnuk Kevin Kandver ja Twin SB tõi esmakordselt ringrajale mitmekülgse võidusõitja Billy Toomla, kes on motospordi fännidele tuttav nii crosskartide, veemoto kui mäkketõusu võistlustelt.
Superbike klassis kihutasid Sander Telve ja Madis Vestel. Mõlemad võidusõitjad sõitsid sellel nädalalõpul kahte võistlusklassi ja startisid ka Twin Sportbike klassis. Superbike klassi kvalifikatsioon toimus märjal rajal. Sanderil õnnestus 18. võistleja seast välja sõita 7. positsioon, mis andis võistlusteks stardiruudu põhjanaabrite legendi Raimo Kesseli ees. Madis kvalifitseerus 14. kohale, edestades venda, valitsevat Superbike klassi Eesti meistrit Mait Vestelit (Vihur Motosport).
Võidusõiduks oli rada
kuiv. Sander Telve sai hea stardi ja kiirendas esimeste sekka, kuid võistlus
katkestati punase lipuga. Kordusstart õnnestus Sanderil taas suurepäraselt ja esimesed
ringid kihutas ta kolmandana Eemeli Lahti ja Sergey Panevini järel. Võidusõidu
käigus pidi Sander mõned kohad loovutama, aga kergelt ta neid ei andnud ja võistlus
pakkus pinget lõpuni. Finišijoone ületas Sander kuuendana, tema parim aeg oli
1.18,4.
Kahes klassis võistelnud Madis Vestel tegi tavapäraselt tasakaaluka võistluspäeva ja arvestatava hulga möödasõite. Juba Superbike´de võidusõidu algfaasis parandas Madis oma positsiooni neli kohta ja ka võistluse teises
pooles jätkas edukate manöövritega. Lõppkokkuvõttes finišeerus Madis kaheksandana,
tema parim aeg oli 1.18,9.
Superstock 600 klassis sõitis Jaanus Saarmaa, kelle jaoks läks see nädalalõpp üle kivide ja kändude sõna otseses mõttes. Jaanus kukkus juba hommikuses vabatrennis Veldi kurvis ja sai vigastada, kuid tsikkel jäi siis veel sõidukorda. Kvalifikatsioonis vihmamärjale esimesele kiirele ringile minnes läks tagaratas ootamatult alt: „Polnud gaasi ega kaldenurka, tundus, et sõitsin millestki üle. Minu taga sama joont sõitnud sõitjal läks tsikkel samuti kohe alt.“ Jaanuse mootorratas lendas läbi aia mullavalli. Selleks ajaks, kui Jaanus boksi jõudis, oli seal juba alustatud teise tsikli ettevalmistamisega. Suzuki tiimi koostöö toimis suurepäraselt ja korduskvalifikatsiooniks oli uus masin sõiduvalmis. Aitäh, sõbrad!
Jaanus võttis kvalifikatsioonis rahulikult, sest selleks päevaks oli kukkumiste limiit täis ja varutsiklid otsakorral. Jaanus sõitis kolmanda aja, kaotades liidrile 0,5 sekundit. Võidusõit toimus juba kuival rajal. Jaanus tegi hoolimata vigastustest väga stabiilse võistluse, sõites peaaegu kõik ringid 0,7 sekundi sisse. „Arvestades, et olin nii palju räsida saanud, oli isegi üllatav, et sellise võidusõidu tegin. Ühe ringi rikkus ringiga mahajääja, kes sõitis rajal üsna kaootiliselt ja tekitas hetkeks päris ohtliku olukorra. Aga muidu oli kõik hästi, masin sõitis ülihästi, väga stabiilne ja hea oli sõita.“ Jaanus võttis võistluselt kolmanda poodiumikoha, tema parim ringiaeg oli 1.18,0. Ka üldarvestuses tõusis Jaanus poodiumile nii Balti kui Eesti MV sarjas.
Supersport 300 ja Twin Sportbike startisid koos. Kvalifikatsioonis sõitis Jaanus Reima välja SSP 300 klassi kolmanda aja, üldarvestuses 4. koha 20. sõitja seast. Võidusõidus finišeerus Jaanus oma klassi neljandana, tema parim aeg oli tubli 1.31,7.
Twin Sportbike finaaletapile
oli kokku tulnud 10 võidusõitjat. Kahjuks olid välismaal Eesti KV üldarvestuse
liider Joel Vides ja Balti KV liider Kaiko Kolkanen. Kuid pealtvaatajate
rõõmuks oli stardis seekord Superbikerite paraad: Balti MV hõbe Sander Telve, Eesti
MV hõbe Madis Vestel ja Eesti MV hõbe Andry Blank. Lisaks startisid Karol Kadarik, Enn Lähker, Billy Toomla, Kevin Kandver, Joosep Niitvägi, Tambet Kuresoo, Hando Reima.
Twinide finaaletapi auhinnad poodiumikohtadele pani välja Motodepoo, sõitjate loosiauhinnad panid välja AS Motoral, AS K.G.Knuttson ja Heigo Härmatis.
Twin SB klassis oli rõõm näha nii kogenud tipptegijaid, uustulnukaid kui ka teiste motospordi distsipliinide ässasid: ringraja comebacki tegi superbiker Andry Blank, võistlusel säras esimest korda ringrajale tulnud Kevin Kandver ja uus võistlusklass tõi esmakordselt ringrajale mitmekülgse võidusõitja Billy Toomla, kes on motospordi fännidele tuttav nii crosskartide, veemoto kui mäkketõusu võistlustelt.
Kaks uustulnukat said ka eriauhinnad: Joosep Niitvägi Meelis Pärtelpoja treeningu Äksi 39 Team krossirajal ja Kevin Kandver Marko Rohtlaane treeningu ja paari 4SR sõidukindaid!
Twin SB võidusõidu võitis Sander Telve, teine oli Karol Kadarik ja kolmas Enn Lähker. Karol Kadarik vormistas üldarvestuse võidud nii Eesti kui Balti KV arvestuses, Enn Lähker on Eesti KV üldarvestuse teine ja Kaiko Kolkanen võttis Balti KV teise koha. Viimasel etapil neljandana finišeerunud Madis Vestel võttis üldarvestuse kolmandad poodiumikohad ni Eesti kui Balti arvestuses.
Twinide üldarvestuse auhinnad panid välja AS Ramo ja Motostation.
Twin Sportbike finaaletapist ja sõitjatest saab pikemalt lugeda siit:
https://suzukiteamestonia.ee/uudised/2025/twin-sportbike-eduka-hooaja-viimane-voistlus-etapivoidu-vottis-wild-card-sander-telve-sarja-uldvoitja-on-karol-kadarik
Võistlusklassis Classics esindasid Suzuki Team Estoniat lootustandvad motosportlased Martin Kalmu ja Marko Mürkel. Rajal olid koos Classics ja Retro mootorrattad. Kalmu sõitis kvalis 11. võistleja seast välja 4. koha, oma klassis suurepärase 2. positsiooni. Kalmu parim aeg oli 1.48,8. Mürkel lõpetas kvalifikatsiooni oma klassi kuuendana, ajaga 2.04,5. Kahjuks ei saanud Kalmu võistlusel masina tehnilise rikke tõttu startida. Mürkel finišeerus oma klassi kuuendana, tema parim aeg oli 2.04,8.
B1200 klassis esindas tiimi esimest korda väsitavat kahe klassi formaati proovinud Karol Kadarik. Kvalifikatsioonis märjal rajal välja sõidetud tubli 1.30,7 andis Karolile võistluseks neljanda stardipositsiooni. Karol finišeerus ka võidusõidus neljandana, tema aeg oli 1.20,3. Nädalavahetuse parimaks jäi laupäevases trennis sõidetud 1.18,9. Lisaks Twin SB üldvõitudele tõusis Karol ka B1200 klassis EKV üldarvestuse poodiumile.
B600 klassis startis selle nädalavahetuse superstaar Enn Lähker, kes lõpetas vahetult enne B-klassi starti Twinide tulise võidusõidu poodiumikohal ja kellele B600 tsikkel otse starti toodi: „Ei olnud aega suitsugi teha!“ Kui Enn suitsetamise maha jätab, siis saab ta järgmisel aastal rahuliku südamega kõik klassid järjest võidu kihutada.
Kahte klassi järjest sõitnud mootorisportlane startis 6. positsioonilt ja finišeerus ka võidusõidus kuuendana, edestades Jaanuse kuuri alt leitud pehmeks sõidetud Suzuki GSX-Rga näiteks uuema generatsiooni võidusõitjat, kes sõitis uuema generatsiooni Yamaha R6ga.
Ennu võistluse parim aeg oli 1.25,3, tema nädalavahetuse parim oli laupäevases trennis sõidetud 1.24,8. Kardetavasti võime hoogu sattunud motosportlast tulevikus ka Superbike klassis näha - hoia alt, Mait Vestel!
C600 klassis sõitis
Dmitri Pauts. Kvalifikatsioon toimus märjal rajal ja Dmitri sõitis välja 6.
koha ajaga 1.41,3, mis ei jäänud väga alla enam-vähem samades oludes sõidetud
Superbike klassi kvali viimase otsa aegadele. Võistlusel finišeerus Dmitri
viiendana, tema aeg oli 1.30,5. Dmitri nädalavahetuse parim oli laupäevases
trennis sõidetud 1.27,8.
Fotod: EMF Helen Urbanik, BCRC, Edgar Seemendi, STE