Suzuki Team Estonia eestvedamisel Eestisse loodud kahesilindriliste, kuni 55-kilovatiste mootorrataste võistlusklass Twin Sportbike sobib erineva tasemega sõitjatele.
See on hea stardiklass neile, kes soovivad ringrajaspordiga alustada, kui ka neile, kes on varasemalt sõitnud ning eelistavad soodsamat (kuid siiski elamusi pakkuvat) alternatiivi olemasolevatele klassidele. Rattad on piisavalt kiired kogenud sõitjatele ja piisavalt aeglased, et algajad hakkama saaksid.
Twin Sportbike klass pakub soodsamat võimalust tegeleda põneva, kuid tihti üsna kuluka ringrajaspordiga. Masinad on soodsad ja vastupidavad, järelturg laialdane. Tehniline määrustik on välja töötatud arvestades ausa spordi ja säästlike tehniliste lahenduste põhimõtteid. Tingimused tehnika osas on kõikidele osalejatele võrdsed, mis tagab ausa konkurentsi.
Kuni 55-kilovatised kahesilindrilised tsiklid on mujal maailmas ringradadel suurt populaarsust kogunud, pakkudes sõidurõõmu ja madalaid ülalpidamiskulusid nii alustavale ringrajahuvilisele, kui ka kogenud sõitjale. Idee pärineb Suubritanniast, maailma
suurimast motoringraja võidusõiduklubist BEMSEE (https://www.bemsee.net/), kus selline klass on juba 20 aastat äärmiselt
populaarne olnud. Sarnased kahesilindriliste tsiklite
klassid on tehtud ka Soomes, USAs, Saksamaal jne. Klassi tutvustus Suurbritannias: http://www.minitwins.co.uk/
- Mootorrattad on soodsad, kasutatud rataste hinnad algavad ca 1000 eurost ja on võimalik ka uuena osta (ca 7000 eurot). Järelturul on saadavus laialdane (terves Baltikumis). Ka ümberehitused võistluste tarbeks ei nõua suuri kulutusi.
- Laialdaselt saab kasutada ka teiste markide ja mudelite voolundeid (vt fotosid). Samas ei pea neid üldse kasutama, piisab põhjavannist (täpsemalt tehnilistes tingimustes).
- Ajalugu on näidanud, et selles klassis enamkasutatavad masinad on ennast tõestanud ja tehniliselt vastupidavad (ja ka kukkudes on keeruline kitsamõõtmelist mootorit kahjustada).
- Põhiliselt kasutatakse Suzuki SV 650, aga sama klassi alla kuulub ka mootorrattaid sellistelt tootjatelt nagu Kawasaki (ER 6, Ninja 650), Yamaha (MT 07), Cagiva Raptor ning ka mõned Honda ja Ducati mudelid (jpt, mis mahuvad võistlusklassi piiridesse, täpsemalt tehnilises määrustikus).
- Rattaid ei pea ja ei tohi väga mahukalt ümber ehitada, mis hoiab võistluskulud madalal. Näiteks ei pea olema voolundeid, kuid ohutuse tagamiseks peab olema õlikogumisvann (täpsemalt välja toodud tehnilistes tingimustes).
- Ringrada saab sõita tänavarehvidega, mis kestavad kaua ja ei vaja soojendamist. Samas on rehvi haakumine teekattega piisav, et sõita ohutult ja kiiresti. Rehvikulu on selles võistlusklassis väiksem ka tänu suhteliselt väiksele mootori võimsusele.
- Klassis on monorehv, mis
tähendab olulist säästu ringrajasõidu suurima kuluartikli pealt ja muudab võistluse võrdsemaks. Sõitjate kulusid vähendab ka iga-aastane hinnakokkuleppe rehvi müüjaga.
- Hea stardiklass neile, kes soovivad ringrajaspordiga alustada ja ka neile, kes on kunagi sõitnud ning eelistavad soodsamat alternatiivi hetkel olemasolevatele klassidele (ja mis oleks ka elamusi pakkuv). Rattad on piisavalt kiired kogenud sõitjatele ja piisavalt aeglased, et algajad hakkama saaksid.
- Ka tänavasõidu tsiklid
saab väga kergelt ja kiirelt
Twin Sportbike klassi tehnilistele nõuetele vastavaks ja iseloomult ringrajale sobivaks sportmasinaks muuta.
Kohtumiseni ringrajal!
TWIN SPORTBIKE KLASSI TEHNILISED TINGIMUSED:
Twin Sportbike tehnilised tingimused_RK_241024.pdf
Suzuki Team Estonia on Twin Sportbike klassi sobivat tsiklit Suzuki SV 650 ringrajal põhjalikult testinud. 25 aastat tootmises olnud Suzuki SV 650 on töökindel ja hea juhitavusega. Selline tsikkel pakub suurepärast treenimisvõimalust ka kardiradadel. Paljud kiired Suzuki Team Estonia võidusõitjad teevad Suzuki SV 650-ga kevadeti kardiradadel trenni ja on masina võimekusega väga rahul, sest sõita saab sama kiiresti kui supermoto võistlustsiklitega.
Ka suurel rajal on SV võimekus muljetavaldav. Jaanus Saarmaa on Audru ringrajal tänavarehvidega kahe silindriga 53-kilovatisest Suzuki SV 650st välja pigistanud korralikud ringiajad (1.24.8) ja startinud sellega ka Superstock 600 klassi võidusõidus. Lisaks on Suzuki tiim selle tsikli võistlustel proovile pannud klassides C600 (Karol Kadarik, 2023), Retro Superbike (FIN) (Jaanus Saarmaa, 2022) ja isegi Supermoto Street klassis kardirajal (Sander Telve, 2023). Ka märkimisväärselt võimsamate tsiklite vastu astudes on Suzuki SV osutunud vägagi konkurentsivõimeliseks. Supermoto võistlustel sõitis Sander Telve SV-ga klassi parima ringiaja ja võttis korraliku edumaaga võidu supermoto rataste ees. Parim koht ringrajal sõideti selle tsikliga Soomes Botniaringil, tulemuseks Retro Superbike klassi II koht (J. Saarmaa, 2022).
Huvilistele on Suzuki Team Estonia loonud võimaluse seda ratast ringrajal tasuta proovida. Lisainfo: info@suzukiteamestonia.ee