Jäärajal esindasid Suzuki Team Estoniat Jaanus Saarmaa (MX krossinael ja MX2) ja värske meeskonnaliige Rein Tauts (MX Hobi krossinael). 17-aastane Rein tegi jäärajal oma elu esimesed võistlusstardid. Visadus ja pühendumine viisid juba esimesel hooajal andeka Reinu oma klassi üldarvestuses poodiumi kolmandale astmele. Ka Jaanus võttis ühelt etapilt kolmanda poodiumikoha (MX2).
Suurima kevadise pommuudisena alustas maikuus treeninguid ennenägematu külgvankri ekipaaž: lenksus oli Superstock 600 klassi meister Jaanus Saarmaa ja korvi kallutas värske Superbiker Sander Telve. Tsikliks on legendaarne LCR-Suzuki 1000, millega Pekka Päivärintä võitis 2008. aastal maailmameistri tiitli. Ekipaaži asus treenima Eesti parim korvikallutaja Mairon Meius. Mitte kunagi varem ei ole Jaanus külgvankri lenksus olnud ja Sander külgvankri korvi kallutanud. Mis saaks valesti minna?
Maikuus alustas esimest korda elus ringrajal treeninguid ka Rein Tauts, kes sai 18. sünnipäevaks lähedastelt kingituseks oma päris esimese ringraja mootorratta.
Võistlushooaega alustas Suzuki tiim Soome MV-l Motoparkis, mis on kohalike sõnul üks raskemaid sealseid radasid. Jaanus Saarmaa ja Sander Telve startisid soolotsikitega ning Rein Tauts oli tiimi peamehaanik. Külgvanker jäeti igaks juhuks koju ("äkki oleme liiga aeglased").
Nädalavahetus mõjus inspireerivalt kõigile kolmele võidusõitjale ja tõmbas neil korralikult hoo üles, nagu näitab ajalugu...
Nädalavahetus mõjus inspireerivalt kõigile kolmele võidusõitjale ja tõmbas neil korralikult hoo üles, nagu näitab ajalugu...
Eesti ja Balti MV etapp Bikernieki ringrajal.
Eesti ja Balti MV hooaega alustas Suzuki Team Estonia korraliku avapauguga: esimest korda motoringraja ajaloos võtsid eestlased Bikernieki ringrajal kolmikvõidu.
Esikohad võeti mõlemas kiires meistriklassis Superbike (Sander Telve) ja Superstock 600 (Jaanus Saarmaa) ning C600 klassis (Rein Tauts). Lisaks ajalukku läinud eestlaste ja Suzuki Team Estonia kolmikvõidule väärivad eraldi meenutamist ka kõik kolm sõiduvõitu, sest need vormistati väga enesekindlalt, säravalt ja ülekaalukalt.
Jätkub...
Eesti ja Balti MV etapp Bikernieki ringrajal.
Superbike klassis võttis esikoha ringrajal neljandat hooaega alustanud ja igal aastal üldvõitjana kõrgemasse klassi tõusnud Sander Telve. Viimati võitis eestlane Superbike klassi esikoha Riias 2012. aastal (Hanno Velt).
Sander tegi elu esimese võistluse samuti Bikernieki ringrajal. Kolm aastat tagasi oli ta sellesama, peaaegu 20 aastat vana tsikliga stardis ja võitis ka tookord ülekaalukalt. Hooaegade üldvõidud tulid Rahvaliigas (2021), C1200 (2022) ja B1200 klassis (2023). 2024. aastal oli see Sanderi esimene EMV ja Balti MV start Superbike klassis.
Vihmasabinas toimunud võidusõidu start õnnestus suurepäraselt ja Sander tõusis sekunditega võistluse liidriks. Esimestel ringidel kasvatas Sander tublisti edumaad, suutis konkurentidega stabiilselt ohutut vahet hoida ja finišeerus korraliku edumaaga.
Sander Telve parimaks ringiajaks sellel nädalavahetusel oli kvalifikatsioonis sõidetud isiklik rekord 1.40,5.
Jätkub...
Eesti ja Balti MV etapp Bikernieki ringrajal.
Jaanus Saarmaa võitis Riias Superstock 600 klassis taas nii ülekaalukalt, et finišeerus publiku rõõmuks tagarattal.
Sellel nädalavahetusel jäi Jaanuse parimaks ajaks treeningsessioonil sõidetud 1.41,3, mis kuulub üle 10 aasta parima 600cc ringiaja hulka Bikerniekil ja jääb kehtivast rajarekordist vaid 1,8 sekundi kaugusele (1.39,5, Š.Pladas 2012a, 600cc).
Jätkub...
Eesti ja Balti MV etapp Bikernieki ringrajal.
2023. aasta legendaarse vihmasõidu eest (vasakpoolne pilt) teenis Jaanus Saarmaa hüüdnime „Vihmajumal", kui pidi möödasõite tegema täpselt pooltest ringiga kaotanud kaasvõistlejatest ja edestas teist kohta rohkem kui 16 sekundiga. Tookord sõitis Jaanus lausmärjal rajal aega 1.51,0, mis kuulub Bikernieki ringraja kiireimate vihmasõidu aegade hulka igas klassis ja kubatuuris.
2024. aastal algas vihmasadu täpselt SST600 kvalifikatsiooni ajal ja Jaanus kordas oma 2023. aasta vihmasõidu aega sekundi kümnendikuga, kuigi väikese twistiga. Slick-rehvidega veel kuivale rajale kiirustanud Jaanus (parempoolne pilt) proovis juba esimesel ajavõtu ringil kiiret aega sõita. Kui läbitud oli pool ringi, hakkas korralikult sadama ja rajakohtuniku lipp hoiatas libeda rajakatte eest. „Katla kurvide kaskaadist läbi sõites libises tagaratas juba pidevalt. Siiski proovisin ringi kiiresti lõpuni sõita, et hea aeg kirja saada.“ Jaanuse taktika õnnestus ning tema kvalifikatsiooni võiduaega 1.51,0 ei suutnud enam keegi ületada. Parempoolne foto on tehtud samal ringil.
Jätkub...
Eesti ja Balti MV etapp Bikernieki ringrajal.
Rein Tauts võitis Bikernieki ringrajal ülekaalukalt C600 klassis oma elu esimese võidusõidu.
Rein, kes oli oma esimese ringrajatsikli saanud alles kuu aega tagasi ja ei olnud kunagi ringrada sõitnud, pidi esimese võistluse tegema keerulisel Bikernieki rajal. Kuigi Rein nägi seda rada esimest korda elus, kohanes ta kiiresti, sõidutempo kasvas stabiilselt ja juba võistluspäeval hommikusel soojendustreeningul sõitis Rein C600 klassi parima ringiaja.
Kvalifikatsioonis ja võistlusel seisis Rein uue väljakutse ees, sest sõita tuli vihmaga, aga ta ei olnud kunagi vihmaga ega vihmarehvidega sõitnud. Ka sellest ei lasknud Rein ennast häirida.
C-klasside segastardis oli 24 võistlejat. Rein tegi suurepärase stardi, tõustes 1000cc-ga kaasvõistleja järel teiseks ja C600 klassi liidriks. Täpselt sellisel positsioonil see sõit ka lõppes. Rein edestas oma 75 kilovati ja ebastandardse võidusõidutsikliga kõiki R-mudeliga võidusõitjaid ja näitas koha kätte enamikule 1000cc tsiklitele.
Rein võitis oma klassi kohalike võidusõitjate ees korraliku edumaaga ning edastas teist kohta peaaegu 17 sekundiga (16,7sek). Järgmine C600 klassis sõitnud eestlane kaotas Reinule rohkem kui minutiga. Rein ise oli Bikernieki ringrajast vaimustuses ja jäi oma esimese ringrajavõistlusega üldiselt rahule, kuigi märkis, et rohkem harjutades saaks ka paremini.
Audrus toimunud Balti ja Eesti MV II etapil võttis Superbike klassi esikoha taas Suzuki Team Estonia, kui poodiumi kõrgeimale astmele tõusis Kose kombainer Mait Vestel. 2011.aastast ringrajal võistelnud Maidu jaoks oli see esimene ja pikalt oodatud Superbike klassi poodium. Mait tegi suurepärase stardi, tõustes kolmandalt kohalt esimeseks ja enesekindlalt liidripositsiooni hoides ta selle sõidu ka lõpetas. Mait Vesteli parimaks ajaks võidusõidul oli 1.17,6.
Balti ja Eesti MV II etapp Audrus tõi klubile hulgaliselt tehnilisi probleeme, purunenud tsikleid ja neli kukkumist. Lisaks võidukale Mait Vestelile olid stardis Madis Vestel ja Sander Telve (Superbike), Jaanus Saarmaa (SST600), Karol Kadarik (B1200), Dmitri Pauts ja Rein Tauts (C600).
Superbike klassis üldarvestuse liidrina startinud Sander tegi võistlusel taas muljetavaldava stardi, tõustes viiendalt kohalt Mait Vesteli järel teiseks. Kolmandal ringil lõppes Sanderi võidusõit pidurdusel alt läinud esiratta tõttu.
Superbiker Madis maadles tsikli tehniliste probleemidega ja oma tavapärast hoogu kahjuks üles ei saanudki. Jaanust kimbutasid samuti mured masinaga terve nädalavahetuse jooksul, lisatüli valmistas kukkumine trennipäeval. Võidusõidule lisas vürtsi ka konkurent Sarapiku lahtitulnud kombeluku tõttu minema lennanud rinnakaitse, mille tagajärjel oleks Jaanus peaaaegu rajalt välja sõitnud.
Rein sõitis terve võistluse poodiumikonkurentsis, kuni võistluse viimasel ringil oma klassis kolmandat kohta hoides kukkus. Võistluse eelviimasel ringil sõitis Rein ka isikliku rekordi 1.22,7, mis on selle tsikliga väga hea tulemus.
Kukkus ka Karol Kadarik.
Jätkub...
2024. aastal rõõmustas pealtvaatajaid taas kunagine superbiker Karol Kadarik, kes publikule alati närvekõditavaid elamusi pakkus. Audrus EMV II etapil B1200 klassis startinud Karol meenutas vanu häid aegu, üllatades fänne kohe esimesel päeval, esimese treeningu esimesel ringil, kui suutis tsikli muljetavaldavalt katki kukkuda.
Karoli laupäev kulus tagajärgede likvideerimisele: ta tõi Tallinnast varuosi, remontis hilisööni tsiklit, jätkas varahommikul ja vapra remonttöö tulemusena ning sõprade abiga sai Karoli tsikkel kvalifikatsiooniks enam-vähem korda. Kuna Karol trenni teha ei saanud, siis jäid ka tulemused seekord tagasihoidlikuks.
Suzuki Team Estonia oli 27.-28. juulil Alastaros Eesti ja Soome MV-l esindatud neljas võistlusklassis. Külgvankrite klassis startisid Jaanus Saarmaa ja Sander Telve, Superbike klassis Sander Telve ja Superstock 600 klassis Jaanus Saarmaa.
B1200 klassis kihutas vapralt Karol Kadarik, kes võttis võistluselt kolmanda koha karika.
Jätkub...
Alastaros Eesti ja Soome MV etapil tegi ekipaaž Jaanus Saarmaa ja Sander Telve eduka debüüdi, alustades külgvankrite klassis võimsa tulemusega: välja sõideti korralikud ringiajad ja teise koha karikad!
Saarmaa/Telve tandemile oli see nädalavahetus väga suur väljakutse. Jaanusel ja Sanderil puudus varasem stardikogemus kolmes klassis korraga ja lisaks sellele toimusid Alastaros kõik kolm võidusõitu järjest (SST600-Sidecar-Superbike). Laupäevases trennis tegid Jaanus ja Sander kokku 13! sessiooni, sõites vaheldumisi nii soolotsikli kui külgvankriga.
Ekipaaž lootis, et elu esimese võistluse saab teha kodusel Audru ringrajal, kuid EMV esimene Külgvankrite klassi etapp toimus osaliselt tundmatul, uue konfiguratsiooniga Alastaro ringrajal, kus võistelda tuli kohalike ekipaažide vastu.
Võistlustele oli tulnud 6 külgvankri ekipaaži, kõik konkurendid olid Soome võidusõitjad. Kvalifikatsioonis sõidetud tubli aeg 2.05,4 andis eestlastele Joni ja Tero Mannineni järel teise stardipositsiooni. Saarmaa/Telve elu esimene võistlusstart külgvankriga õnnestus ülihästi ja nad tõusid hetkeks isegi liidriteks. Võistlusel hoidsid eestlased kindlalt oma teist positsiooni ja finišijoone ületasid Saarmaa/Telve Mannineni ekipaaži järel, edestades Virtanen/Koskelat 14 sekundiga. Edumaa oli nii kindel, et Sander leidis aega võidusõidu viimasel ringil korvis käed lahti lasta ja juubeldavatele pealtvaatajatele lehvitada.
Balti meistrivõistluste etapil Kaunases 4. augustil olid kiiremad eestlased Suzuki Team Estoniast, poodiumikohad tõid koju Jaanus Saarmaa (SST600) ja Sander Telve (Superbike). Toomas Tomson (Superbike) värskendas tutvust Kaunase ringrajaga ning Karol Kadarik (B1200) ja Rein Tauts (C600) said tutvuda Kaunase haiglaga.
Suzuki Team Estonia ridades üllatussõitjana startinud Toomas Tomson on Eesti üks kogenumatest Superbike klassi võidusõitjatest. 2005. aastal vanal Pärnu ringrajal alustanud Tomson kihutas viimati võidu aastal 2020, kui võttis Superbike klassis Balti MV üldarvestuses 3. koha. Viimati finišeerus ta Nemunringil Š.Pladase järel teisel kohal (2020), olles Leedus üks kiireimaid eestlasi läbi aegade (tema parim aeg on 1.12,2, 2012a).
Pärast pikka võistluspausi valis Tomson comebackiks just Kaunase ringraja. Nädalavahetusel kimbutasid Tomsoni tsiklit erinevad tehnilised probleemid, mis jäid saatma kuni võistlusstardini. Starti läks Tomson peale jäänud tagapiduriga, kuid suurte kogemustega võidusõitjana ei lasknud ta sellest pisiasjast oma võidusõitu häirida. Nemunringiga taastutvust teinud Tomson lõpetas võidusõidu Superbike klassis 8. kohaga, tema parim aeg oli võidusõidus sõidetud 1.13,0.
Jätkub...
Balti MV etapp Kaunases.
Karol Kadarik oli vaatamata konarlikule hooaja algusele ja vintsutustele (vt Audru etapi uudist) vapralt Kaunases kohal, kihutades Nemunringil esimest korda elus. Kahjuks kukkus Karol käiguvahetuse tõrke tõttu juba kolmandal treeningsessioonil ja murdis rangluu.
Rein Tauts näitas taas head kohanemisvõimet ja tõstis tempot iga treeningsessiooniga, hoolimata oma 75 kilovatisest ebastandartsest võidusõidupillist ja lenksuamordi puudumisest. Võistlustel tegi Rein suurepärase stardi ja kihutas pikalt oma klassi teisel kohal, jälitades liidrit. Reinu tempo kasvas iga ringiga, tema parimaks ajaks võidusõidus oli uskumatu 1,15,5. „See aeg tuli väga kergelt, ma ei pidanud väga pingutama ja see rada on uskumatult äge“. Kahjuks kukkus tubli võidusõitja seitsmendal ringil ja pidi võidusõidu katkestama.
Jätkub...
Balti MV etapp Kaunases.
Juba varasemalt Nemunringil kiireid aegu näidanud Sander Telve võttis Superbike klassis kolmanda poodiumikoha. Oma lemmikrajal startinud Telvet saatis ebaõnn, sest kokku pandi kaks klassi (B1200 ja Superbike), mis tegi kvalifikatsioonis kiire ringi saamise väga raskeks. Ka võistlusel jäid soovid realiseerimata ja viimasel ringil pidi Sander teise poodiumikoha Vinninšile loovutama. "See päev jäi kripeldama. Kaunases on keeruline möödasõite teha ja B-klassiga koos ei saanud teha sellist sõitu, nagu oleksin tahtnud. Tean, et sellel rajal oleksin võimeline rohkemaks“. Sanderi parimaks ringiajaks oli kvalifikatsiooni tihedas liikluses sõidetud 1.11,1. Jätkub...
Balti meistrivõistluste etapil Kaunases võttis Jaanus Saarmaa Superstock 600 klassis teise poodiumikoha.
"Kohanesin uue rajakattega kiiresti ja tsikli seade töötas hästi. Hoidsin parajat hoogu lõpuni ja olen rahul, andsin endast sada protsenti.“ Jaanus finišeerus teisena Leedu võidusõitja Jonas Stankunase järel, kolmandal kohal sõitnud leedulane jäi Jaanusest maha 8 sekundit.
Jätkub...
Balti MV etapp Kaunases.
Eraldi vajab äramärkimist Jaanus Saarmaa ringiaeg Nemunringil, tema parim oli muljetavaldav 1.10.8 (600cc). Tegemist on hetkel eestlaste kõige kiirema ringiajaga Kaunases igas klassis ja kubatuuris.
Jaanuse kvalifikatsioonis sõidetud aeg pakuks vaatamata kubatuuri erinevusele poodiumikonkurentsi ka Superbike klassis. Tsikliks oli ikka vana hea Suzuki GSX-R 600.
Kuigi Suzuki Team Estonia kogenuim superbiker Madis Vestel võttis selle hooaja tavapärasest rahulikumalt ja tagasihoidlikumalt, õnnestus tal augusti alguses koju viia Superbike klassi esikoha karikas Pärnus toimunud vihmaselt BMA etapilt.
9.-10.augustil Estonian Grand Prix võidusõitudel Audrus võttis Suzuki Team Estonia poodiumikohad klassides Superbike ja Superstock 600.
Melu oli vägev, Suzuki Team Estonia boksis lehvisid lipud ja rõõmustasid fännid. Sõidutingimused olid keerulised, ilm tuuline (rohkem kui 11 m/sek) ja rada tavapärasest libedam seoses autode võidusõiduga.
Sellel nädalavahetusel saime näha juba kahte kipsis Suzuki tiimi võidusõitjat. Karol Kadarik tuli otse operatsioonilt tiimikaaslastele kaasa elama, käsi kaelas rippumas. Rein Tauts sõitis ära isegi kvalifikatsiooni, kuid Pärnu EMOs tuvastati tugevalt valutavas jalas luumurrud, mis Kaunase röntgenis märkamata jäid ja jalg pandi kipsi võistluspäeva varahommikul.
Jätkub...
Estonian Grand Prix: Mait Vesteli südikas sõit andis talle Superbike klassis kolmanda koha Hannes Soomeri ja Ivo Vinninši järel.
Jätkub...
Estonian Grand Prix: Superstock 600 klassis tõusis poodiumi teisele astmele Jaanus Saarmaa.
Soome MV finaaletapil Botniaringil 24.-25.augustil esindasid Suzuki Team Estoniat Jaanus Saarmaa ja Sander Telve, kellel oli kahe peale kaasas viis võistlustsiklit ja kes tegid kahel võistluspäeval kokku kuus võistlusstarti kolmes klassis ning tõid Eestisse kolm poodiumikohta.
Lisaks Külgvankrite klassile tegi Sander Telve kaks võistlusstarti Superbike klassis ja Jaanus võistles seekord sooloklassis Retro Superbike. Suzuki tiimi nädalavahetusele lisasid vürtsi ka looduse vingerpussid: vihm ja tugev tuul kuni 18m/sek.
Seekord on Superbike võidusõit täpselt pärast külgvankreid ja Sander Telve pidi otse tuliselt külgvankrite võidusõidult jooksma Superbike klassi starti. Mõlemal võistluspäeval sai Sander Superbike klassis suurepärased stardid ja tegi tõsist sõitu. Teine võidusõit jäi kahjuks veidi lühemaks, sest praod rajakattes viisid tagaratta alt raja kõige kiiremas kurvis ja Sander kukkus kiirusel 170km/h. Õnnesärgis sündinud Sander jäi üllatavalt terveks ja tsiklil murdus vaid jalaraud.
Jätkub...
Soome MV finaaletapp Botniaringil. Jaanus Saarmaa pühkis tolmu kaks aastat kuuri all vedelenud 1986. aasta tsiklilt Suzuki GSX-R 1100 ja läks Retro Superbike klassi starti. Tegemist oli selle võistlusnädalavahetuse kõige eakama masinaga, mis tundus isegi (Soome) retroklassi jaoks vanavõitu. Vihmapilliks oli kaasa võetud 1999. aasta Suzuki SV 650, millega Jaanus samal rajal kaks aastat tagasi Retro Superbike klassis vihmasõidus teise poodiumikoha võttis. Ka sellel nädalavahetusel tõusis Jaanus mõlemal võidusõidul poodiumi teisele astemele.
Jätkub...
Soome MV finaaletapp Botniaringil. Jaanus Saarmaa ja Sander Telve olid elus teist korda külgvankrite klassi võistlusel ja said esimest korda elus proovida ka vihmasõitu.
Laupäeval oli kvalifikatsioonis 8 külgvankrit. Saarmaa/Telve suutsid kokku panna korraliku ringiaja 1.50,8, mis andis võistluseks neljanda stardiruudu. Võidusõidus hoidsid eestlased kindlalt oma neljandat kohta Manninen/Manninen, Makkula/Soppa ja Artiola/Liekari ekipaažide järel võistluse lõpuni.
"Pühapäeva hommikul oli tunne väga hea, warm up`il sõitsime endalegi üllatuseks oma kiireima ringiaja (1.49,9) ja valmistusime võidusõiduks. Aga võidusõit tuli hoopis vihmaga ja vihmasõidu kogemus puudus meil täielikult. Rada oli täiesti märg ja me ei olnud varem ühtegi meetrit vihmaga sõitnud. Asja ei teinud kergemaks ka see, et masinal olid all mitu aastat seisnud vanad vihmarehvid", kirjeldas keerulist olukorda Jaanus Saarmaa.
Jätkub...
Botniaring, teine võistluspäev, Külgvankrite klass. Kuigi Saarmaa/Telve tegid taas väga hea stardi ja tõusid hetkeks isegi liidriteks, möödus nendest üsna pea kogenud Artiola/Liekari ekipaaž, kes võttis kindlalt esimese positsiooni. Poolel võidusõidul möödus eestlastest ka Mannineni ekipaaž. Kolmandale poodiumikohale algas äge heitlus, mis kestis võidusõidu viimaste meetriteni. Kolmandat positsiooni hoidvat Suzuki tiimi üritas korduvalt edestada kogenud Virtanen/Virtanen ekipaaž, kuid pärast iga möödumist võtsid eestlased järgmises kurvis oma koha viivitamata ja konkreetselt tagasi.
Tihedalt olid nende kannul ka Nikkanen/Hiljanen, kes võistluse lõpuosas Virtaneni ekipaažist möödusid ja omakorda Suzuki tiimi püüdma tulid. Kõik kolm ekipaaži sõitsid oma parima aja viimasel ringil, pretendeerides kolmandale poodiumikohale. Üle finisijoone tulid kõik kolm masinat 0,6 sekundi sees, kuid Saarmaa/Telve hoidsid selles grupis kindlalt liidripositsiooni, võttes vihmaselt võidusõidult kolmanda poodiumikoha Artiola/Liekari ja Mannineni ekipaaži järel. Eestlaste parim ringiaeg oli 2.06,3, mis võrreldes kaasvõistlejatega (võiduekipaaži Artiola/Liekari parim 2.02,4), ei olnud esimeseks vihmasõiduks üldse halb tulemus.
Suzuki Team Estonia pani hooajale väärika punkti, vormistades Balti ja Eesti MV finaaletapil Pärnus kaks meistritiitlit ja võttes etapilt kolm esikohta.
Superbike klassi säravaima sõidu teinud ja suurima võidu võtnud Mait Vestel näitas enesekindlat võidusõitu. Kvalifikatsioonist võttis Mait kolmanda koha ajaga 1.17,1, kaotades Hanno Veldile kõigest 0,1 sekundiga. Võistlusstardis sai Mait suurepäraselt minema ja sõitis koheselt konkurentidega turvalise vahe sisse, hoides terve võistluse kindlalt liidripositsiooni. Mait sõitis võistlusel ka isikliku rekordi 1.16,4.
Jätkub...
Balti ja Eesti MV finaaletapp Pärnus.
Kahte klassi sõitnud Sander Telve jaoks oli see päeva teine võistlusstart. Superbike klassis sai Sander taas väga hea stardi, kuid esimeses vasakkurvis löödi sõidurütm segi: „Ma ei tea, mis selja taga juhtus, kuid keegi sõitis või kukkus mulle tagarattasse. Selle tagajärjel oleksin peaaegu välja sõitnud, jäin napilt rajale ja õnneks sain ikka sõitu jätkata.“ Neljandal ringil sõitis Sander oma isikliku rekordi 1.16,9. Ülalolevatelt fotodelt on näha, et ka Madis Vesteli võidusõidu rikkus kahjuks eessõitja kukkumine.
Ka Jaanus Saarmaad saatis Superstock 600 klassis seekord ebaõnn, mis algas juba kvalifikatsioonis kukkumisega. Tsikkel sai sõprade abiga korda ja Jaanus tegi südika võidusõidu, aga kokkupõrke tulemusena Leedu konkurendi Stankunasega kaotatud põlveslaider rikkus sõidurütmi. Kõigest hoolimata sõitis Jaanus võistlusel oma isikliku rekordi 1.17,7.
Jätkub...
Hooaja finaaletapile Pärnusse oli Külgvankrite klassis kohale tulnud 6 masinat ja peale Suzuki Team Estonia olid stardis veel kaks Eesti ekipaaži. Juba warm upil head aega näidanud ekipaaž Saarmaa/Telve tõstis kvalifikatsioonis kiirust veelgi, sõites uue isikliku rekordi- muljetavaldava 1.20,1.
Järgmine ekipaaž Makkula/Soppa jäi 2,4 sekundi kaugusele. Kvalifikatsioonis võtsid kolmanda positsiooni Artiola/Liekari, neljanda Eero Pärm/Niko Sormunen. Võidusõidu stardi tegid Saarmaa/Telve tavapäraselt hästi. Suzuki tiim ei andnud konkurentidele võimalustki ning läks oma teed. Kuigi sõit katkestati punase lipuga, kordasid nad oma leivanumbrit ja tegid taas suurepärase stardi. Suzuki tiimi ekipaaž sõitis kindla eduga konkurentidel eest ära ja kuni finišijooneni kihutati 5-ringiline võidusõit üksinda. Saarmaa/Telve võitsid sõidu Pärmi/Sormuneni ees 6 sekundiga.
Esimesel hooajal erinevatel radadel ja ka keerulistes ilmaoludes väga head kiirust, kindlat kätt ja korralikku võidusõitu näidanud Jaanus Saarmaa ja Sander Telve vormistasid selle võiduga ka Külgvankrite klassi Eesti meistritiitli 2024.
Jätkub...
Classic võistlusklassis noppis finaaletapi esikoha ja võidušampuse Suzuki Team Estonia värske meeskonnaliige Enn Lähker, kes on pikaaegse kogemusega mootorisportlane nii vormeliroolis kui tsikli lenksus. Seekord oli suur mootorispordi entusiast Enn Audru ringrajale tulnud IŽ Jupiteriga, mis on 1970ndate lõpus tehases spetsiaalselt motoringrajale toodetud võidusõidutsikkel.
Jätkub...
Suzuki Team Estonia täpp i-l ja kirss tordil Mairon Meius rõõmustas fänne iga-aastasel traditsioonilisel finaaletapil. Imetlusväärse järjekindlusega läks Mairon peale aastast pausi uuele katsele sama tsikliga, klassis C1200.
Aasta tagasi lõppes Maironi start meeleolukalt musta lipu ja võidusõidult diskvalifitseerimisega, kui ta üritas katki läinud generaatoriga tsiklit võidusõidu stardis reegleid eirates käivitada. Maironi DQ oli kindlasti märkimisväärne saavutus, sest seda näeme ringrajal üliharva.
Seekord oli Mairon saanud terve aasta elu üle järgi mõelda. Võistlusel tegi ta hea stardi, parandas selle tsikliga isegi ringiaega (parim 1.22,5) ja võitles vapralt poodiumikohta püüdes.
Kas oli see karmavõlg või kosmiline ettemääratus, aga Mairon pidi võistluse taas katkestama, seekord viiendal ringil purunenud gaasitrossi pärast. Sõber ja klubikaaslane Jaanus Saarmaa oli sõnatu: „Midagi ei oska öelda.“
Kas oli see karmavõlg või kosmiline ettemääratus, aga Mairon pidi võistluse taas katkestama, seekord viiendal ringil purunenud gaasitrossi pärast. Sõber ja klubikaaslane Jaanus Saarmaa oli sõnatu: „Midagi ei oska öelda.“
Kokkuvõttes pakkus Mairon taas suurepärast meelelahutust terve nädalavahetuse jooksul ja oleme kindlad, et kõik fännid ootavad teda ka järgmisel aastal ringrajale pulli tegema. Senikaua saab elu üle järgi mõelda.
Jätkub...
Jätkub...
Viimasel etapil pani hooajale punkti ka Dmitri Pauts (C600). Dmitril õnnestus hooaja alguses treeningul Audru ringraja kõige kiiremas kurvis niiviisi kukkuda, et boksi toodi eraldi raam ja ülejäänud jupid. Õnneks said nii sõitja kui tsikkel taas sõidukorda ja kõige kiuste sõitis Dmitri vapralt kõik Audru etapid kaasa. Dmitri uue aasta lubadusena näeme raudmeest järgmisel hooajal kindlasti ka Riia ja Kaunase ringradadel Balti KV etappidel!
Jätkub...
Viimsel etapil tähistati Suzuki tiimi boksis Jaanus Saarmaa sünnipäeva. Pidu oli meeleolukas: kokteile segas Dmitri Pauts, muusikat mängis DJ Rein Tauts ja meelelahutuse eest hoolitses Mairon Meius. Oli süüa, juua ja külaliste seas rinkasõitjaid nii Eestist kui kaugemalt. Ja otse loomulikult parandati igas nurgas tsikleid.
21.septembril korraldas Suzuki Team Estonia meeleoluka rajapäeva. Üllatati ennast ja teisi erinevate masinate lenksus, sõidutati huvilisi külgvankriga, söödi kringlit ja nauditi ilma.
Suzuki Team Estonia auliige Tarmo Tempel oli üle paari aasta taas lenksus. Tarmo testis Eesti meistrite Jaanuse ja Sanderi võidumasinat ning jagas külgvankri seadistamiseks nõuandeid. Tarmo korvis säras meie superstaar Mairon Meius, kes on ühtviisi suurepärases vormis nii korvis, soolotsikli lenksus kui treenerirollis.
Vigastusest paranenud Rein Tauts testis oma uut tsiklit (viimati nii Silvester Sarapikku kui Mairon Meiust edukalt sõidutanud Suzuki GSX-R 600), nii et Superstock 600 klass- hoidke alt ja kohtumiseni järgmisel hooajal!
Jaanus proovis Sanderi 1000cc masinat ja sõitis juba teisel treeningsessioonil võõra tsikliga ringiaja, mis võiks poodiumikonkurentsi ennustada ka Superbike klassis. 10 aastat 600cc-ga sõitnud Jaanus oli sõiduga ülirahul. Nii et Superbike klass, hoidke alt!
Enn Lähker testis 650cc Suzuki SV-d ja on sarnaselt Jaanusega kindlalt otsustanud, et Eesti ringrajaspordile on vaja ühte säästlikumat kahesilindriliste tsiklite võistlusklassi.
Suzuki Team Estonia hooaeg jätkus Kose ja Äksi kestvuskrossidega. Lisaks Jaanus Saarmaale kangutasid krossiradadel ka klubi noored sõiduässad Rein Tauts ja Fred Malbe.
Sügisel 13. sünnipäeva tähistanud Fred Malbe on klubi uusim liige. Mootorrattaga alates 10. eluaastast peamiselt enduroradadel sõitnud ja tihti ka koos Suzuki tiimi sõitjatega trenni teinud Fredi jaoks olid Kose ja Äksi kestvuskrossid elu esimesed võistlused. Fred startis klassis 85cc. Pikalt isegi klubikaaslast Rein Tautsi edestanud Fred hoidis suure osa võistlusest oma klassis kolmandat positsiooni. Fred pingutas kõvasti ning võitles hoolimata rasketest sõidutingimustest vapralt finišini. Kahjuks kukkus Fred viimasel ringil ja oli sunnitud oma poodiumikoha loovutama, kuid lõpetas võidusõidu tublil 4. kohal.
Eesti motoringraja hooaja lõpetamisele kihutas Suzuki Team Estonia sõna otseses mõttes otse Äksi kestvuskrossilt. Eesti MV auhindu oli saada omajagu.
Muide- kaks nädalat varem jagati Läti meistrivõistluste üldarvestuses Suzuki Team Estonia võidusõitjatele Superbike klassi hõbe (Mait Vestel), Superstock 600 hõbe (Jaanus Saarmaa) ning Superbike klassi pronks (Sander Telve). Ka Enn Lähker tõusis Läti KV üldarvestuses poodiumile, võites Retro klassis pronksmedali.
Jätkub...
Eesti meistrid 2024 Külgvankrite klassis on Jaanus Saarmaa ja Sander Telve. Lisaks said nad EMFi eriauhinna: AEGAON Watches „Aasta üllatajad“
Superbike klassi Eesti meistritiitli võitis Mait Vestel, kes lisaks pälvis ka EMFi margiesinduse eriauhinna.
Sander Telve võttis Superbike klassi pronksmedali.
Jaanus Saarmaa võttis Superstock 600 klassi hõbemedali.
Enn Lähker kihutas vormel historicu fännide kokkutulekult otse motoringraja hooaja lõpetamisele, et võtta vastu EKV Classic võistlusklassi esikoha karikas.
Suzuki Team Estonia auhinnasadu jätkus Riias Balti MV hooaja lõpetamisel.
Pildil on Balti MV Superbike klassi autasustamine: Balti MV hõbemedalist Sander Telve, Balti meister Ivo Vinninš, pronksmedali omanik Mait Vestel ja Baltic Circuit Racing Championship korraldaja Adomas Dautartas.
Balti MV Superstock 600 klassi hõbemedalist Jaanus Saarmaa.
Balti parim ringrajaklubi 2024: II koha sai Suzuki Team Estonia!
Lisaks tunnustati Suzuki Team Estonia spordiklubi Baltic Circuit Racing Championship 2024 eriauhinnaga „Example to follow“!
See on Suzuki tiimi jaoks südantsoojendav tunnustus, mille teenisime välja aktiivse võistlustegevusega. Proovime ka järgmisel aastal olla selle nominatsiooni väärilised, näitame eeskuju ja lubame, et oleme kohal kõikidel etappidel ja ringradadel!
Ühtlasi kutsume ka kõiki teisi võidusõitjaid aktiivsemalt võistlustel osalema!
Aitäh, BCRC ja kohtumiseni ringrajal 2025!
KÕIK TULEMUSED 2024 Tulemused – Suzuki Team Estonia
KÕIK UUDISED 2024 Uudised – Suzuki Team Estonia
Suzuki Team Estonia tänab toetajaid! Armsad sõbrad, ilma teieta me ei oleks seda teinud!
Motoral AS, Motul, Fresh Est OÜ, Viimsi Ehitusjärelevalve, Forkserv OÜ, AS Ramo, Tormi Nahatööd, We Print OÜ, Motorsport 108, STCustoms, Meedia Meister, Mustkunstiteater, Timmi Garage, Tiit Aruvee, Tarmo Tempel, Avo Fomitsev, Sander Medri, Dmitri Pauts, Jaan Saarmaa, Riivo Kivistiku, Liis ja Kadri!