• Esileht
  • Klubi
  • SIDECAR
  • Twin Sportbike
  • Uudised
  • TÖÖKODA
  • E-POOD
  • Kontakt

SAARMAA JA TELVE SOOME MV FINAALETAPIL BOTNIARINGIL- POODIUMID VÕETI KLASSIDES külgvankrid JA RETRO SUPERBIKE

Uudised

  • Uudised 2025
  • Uudised 2024
  • Uudised 2023
  • Uudised 2022
  • Uudised 2021
    /
  • Uudised
  • /
  • Saarmaa ja Telve Soome MV finaaletapil Botniaringil- poodiumid võeti klassides Külgvankrid ja Retro Superbike
Suzuki Team Estoniat esindasid Soome MV finaaletapil Botniaringil 24.-25.augustil Jaanus Saarmaa ja Sander Telve, kes tegid kahel võistluspäeval kokku 6 võistlusstarti kolmes klassis ja tõid Eestisse kolm poodiumikohta. Ülipõnevas külgvankrite võidusõidus sai Saarmaa/Telve ekipaaž esimest korda proovida ka vihmasõitu, võideldes ennast väga tulises konkurentsis poodiumile. Lisaks külgvankrite klassile tegi Sander Telve kaks võistlusstarti Superbike klassis ja Jaanus võistles sooloklassis seekord Retro Superbike tsikliga. 1986. aasta Suzuki GSX-R 1100 oli isegi (Soome) retroklassi jaoks vanavõitu, kuid see ei takistanud Jaanusel mõlemalt võistluselt poodiumikohti võtmast. Suzuki tiimi nädalavahetusele lisasid vürtsi ka kaks kukkumist ja looduse vingerpussid: tuul kuni 18m/sek, vihm ja rästikud rajal.



Külgvankrite klass
 
Jaanus Saarmaa ja Sander Telve olid elus teist korda külgvankrite klassi võistlusel, masin osteti alles selle aasta kevadel. Hoolimata probleemidest tsikli häälestusega, tõusis Saarmaa/Telve ekipaaži kiirus Botniaringi treeningpäeval iga sessiooniga. Treeningpäeva lõpus tehti paremkurvis üks korralik spinn ja korraks sai ka rajalt väljas käidud, aga võistlustel ei lubanud eestlased endale ühtegi viga ning näitasid taas väga kindlat ja stabiilset võidusõitu.

Laupäeval oli kvalifikatsioonis kirjas 9 külgvankrit, rajale jõudis neist 8. Kvalifikatsioonis suutsid Saarmaa/Telve kokku panna korraliku ringiaja 1.50,8, mis andis võistluseks neljanda stardiruudu Manninen/Manninen, Makkula/Soppa ja Artiola/Liekari ekipaažide järel. Võidusõidu start oli hea ja Saarmaa/Telve jäid hoidma oma neljandat positsiooni. Võidusõidus parandati aega, eestlaste parim oli 1.50,1. Korraks proovis Saarmaa/Telve neljandat positsiooni ohustada Nikkanen/Hiljanen, aga Suzuki tiim võttis koha kiiresti ja kõhklemata tagasi ning hoidis kindlalt neljandat kohta võistluse lõpuni. Üle finišijoone tulles edestasid Saarmaa/Telve ekipaaži Nikkanen/Hiljanen 2,5 sekundiga. Sellise suurepärase tulemusega läksid Jaanus ja Sander vastu teisele võistluspäevale.

Jaanus Saarmaa: „Sellel nädalavahetusel saime tänu Soome kaasvõistlejatele palju targemaks, nende abil saime seadistuse paremaks ja õppisime, kuidas masinat häälestada. Pühapäeva hommikul oli tunne väga hea, asi liikus paremuse poole. Warm up`il sõitsime endalegi üllatuseks oma kiireima ringiaja (1.49,9)  ja valmistusime võidusõiduks. Aga võidusõit tuli hoopis vihmaga ja vihmasõidu kogemus puudus meil täielikult. Rada oli täiesti märg ja me ei olnud varem ühtegi meetrit vihmaga sõitnud,  Soome MV viimane etapp kujunes meie esimeseks vihmatreeninguks. Mõlemad tegime, mida oskasime ja tulemuseks oli väga hea võidusõit.“

Võidusõit oli tõesti ülipõnev, sest kohavahetusi ja manöövreid oli palju ning poodimikohtadele käis pingeline võitlus. Saarmaa/Telve tegid taas väga hea stardi, tõustes hetkeks isegi liidrikohale. Kuid elav legend Markku Artiola  võttis kindlalt ja ülekaalukalt esimese positsiooni ning pool võidusõitu said eestlased kihutada teisel kohal, kuni Mannineni ekipaaž nad kinni püüdis ja möödus. Seejärel algas kolmandale poodiumikohale äge heitlus, mis kestis võidusõidu viimaste meetriteni. Kolmandat positsiooni hoidvat Suzuki tiimi üritas korduvalt edestada kogenud Virtanen/Virtanen ekipaaž, kuid pärast iga möödumist võtsid eestlased järgmises kurvis oma koha viivitamata ja konkreetselt tagasi.

Viimasel ringil sõitsid Saarmaa/Telve katvat joont ja tõrjusid kõik Virtaneni meeskonna rünnakud. Tihedalt olid nende kannul ka Nikkanen/Hiljanen, kes võistluse lõpuosas Virtaneni ekipaažist möödusid ja omakorda Suzuki tiimi püüdma tulid. Kõik kolm ekipaaži sõitsid oma parima aja viimasel ringil, pretendeerides kolmandale poodiumikohale. Üle finisijoone tulid kõik kolm masinat 0,6 sekundi sees, kuid Saarmaa/Telve hoidsid selles grupis kindlalt liidripositsiooni, võttes vihmaselt võidusõidult kolmanda poodiumikoha Artiola/Liekari ja Mannineni ekipaaži järel. Eestlaste parim ringiaeg oli 2.06,3, mis võrreldes kaasvõistlejatega (võiduekipaaži Artiola/Liekari parim 2.02,4), ei olnud esimeseks vihmasõiduks üldse halb tulemus.

Ka meie sõitjad olid tulemusega rahul, Jaanus Saarmaa: „Isegi veidi uskumatu, et meil nii hästi läks. Sander tegi korvis taas suurepärast tööd. Ka tema visati pea ees vette, kus tuli kohe ujuma hakata. Aga Sander kohanes kiiresti ja tegi kõik mis suutis, et oleks väljakiirendustel rohkem pidamist. Sander tuli kiirusega hästi kaasa, korrigeeris kus vaja ja hoidis rattad maas.“ Ka Sander oli rahul: „Põnev võidusõit oli. Duellis Virtaneniga tegime palju manöövreid ja mõnel möödasõidul vaatasin küll, et kuhu masin nüüd viskama hakkab, olin kõigeks valmis. Nägin silmanurgast kogu aeg, et konkurendid on tihedalt kannul, aga Jaanus ei andnud kellelegi võimalust. Kõik mis vaja, sai tehtud ja meie koostöö toimis hästi.“

„Uskumatu võidusõit! Imeline tulemus, kõvad mehed!“, oli ekpaaži sooritusega rahul ka treener Mairon Meius, kes oli algusest peale kindel, et hoolimata suurest väljakutsest tulevad sõbrad toime ka esimest korda vihmaga rajale minnes. Mairon, kes pidi võistlusele Eestist kaasa elama, lubas viimasel etapil Audrus (7.-8.09) kindlasti ekipaažile kohapeal viimast lihvi anda ja raja ääres pöialt hoida.

Kuigi Soomes tehti kaasa vaid pooled etapid, lõpetasid Saarmaa/Telve selle hooaja Soome MV üldarvestuses viiendana, jäädes vaid ühe punktiga maha Pekka Päivärintast. Tulevikuks on plaanid paigas: „Tundsin, et kindlasti saab kiiremini sõita, masin tahab häälestamist ja sõidutehnika viimistlemist, eriti vihmasõit, mida saime täiesti esimest korda proovida. Huvitav oleks proovida ka uute rehvidega sõitmist, praegu olid all mitu aastat seisnud vihmarehvid. Teeme viimase etapi veel ära ja eks siis uuel hooajal uue hooga edasi. Vähemalt saime konkurentidele talveks mõtteainet anda,“ muheles Jaanus Saarmaa.


Superbike
Sander Telvet ootas taas uus võistlusnädalavahetus, uued väljakutsed, uued võidusõidud kahes klassis, uued konkurendid ja uus rada, mida õppida. Superbike ja Open 1000 klassid startisid Soomes koos, kokku oli 18 võistlejat. Nädalavahetuse tegi keerulisemaks tugev tuul, mis mõjutas ka Telve sõitu. Kvalifikatsioonis venis Sanderi pidurdusmaa tugeva taganttuule tõttu planeeritust pikemaks ja õnnelikul kukkumisel sai vaid tsikkel veidi kriimustada. Sander sõitis kvalifikatsioonis välja 14. stardiruudu (oma klassis 13. positsiooni).

Superbike klassi võidusõit oli ajakavas vahetult pärast külgvankrite võistlust. Sander läks pärast väga intensiivset võidusõitu külgvankri korvist otse Superbike klassi starti, kus samuti tulised konkurendid ootamas olid. „Alguses mõtlesin, et kuidas ma teen kaks kuivasõitu järjest, kokku 90 km kahe klassi peale võidu kihutada... Asja tegid raskemaks ka Botniaringi kurvid ja šikaanid, kus on vaja kiiresti külgvankri korvis palju üleminekuid teha ja see on füüsiliselt päris raske. Aga tagantjärgi võib öelda, et ressurssi jätkub. Ja ka see on päris rõõmustav, et suudan Soome MV-l Superbike klassis konkurentsi pakkuda,“ oli Sander nädalavahetusega rahul.

Sander näitas soomlastele oma suurepärast reaktsioonikiirust ja võttis stardis 6 positsiooni, tõustes 14. kohalt kaheksandaks. Kuigi seekord panid kohalikud võidusõitjad oma kogemused sellel rajal maksma ja Sander finišeerus 17. võistleja seas 12. kohal (ka Superbike klassi 12), tegi Sander tõsist võidusõitu, võttes vahepeal kohti ka tagasi ja sõites viimasel ringil iskliku rekordi 1.43,6.

Klubikaaslasel Jaanusel jätkus ainult kiidusõnu: „Sander on väga tubli. See näitab ikka väga head vastupidavust, kui ta suudab peale kahte võistlust viimasel ringil oma parimat aega sõita. Ka Botniaringiga kohanes Sander kiiresti. Raja tegi keeruliseks ka see, et igal pool ideaaltrajektoori sõita ei saanud, rajakatte olukord ei olnud hea ja see tahab harjumiseks palju treeningkilomeetreid.“

Teise võistluspäeva ajakava nihutati ilma tõttu tihedamaks ja pärast külgvankri sõitu oli Telvel Superbike klassi starti jõudmisega väga kiire. Vihmasajus boksi jooksnud Sander vahetas veel ülikiiresti varustust, kui konkurendid juba rajal olid. Kuid Sander jõudis napilt ja tegi oma paarikümne aasta vanuse vihmatsikliga taas suurepärase stardi, tõustes 14. kohalt kaheksandaks. Sander oleks kohta veelgi parandanud, otsides teisel ringil möödumisvõimalust, kuid raja kõige kiiremas kurvis viisid praod rajakattes tagaratta alt ja Sander kukkus suurel kiirusel, 170km/h. Õnnesärgis sündinud Sander jäi üllatavalt terveks ja tsiklil murdus vaid jalaraud. Kindlasti näeme Sanderit stardirivis ka viimasel etapil Audrus.  


Retro Superbike

Jaanus Saarmaa kasutas seekord võimalust ja pühkis tolmu kaks aastat kuuri all vedelenud 1986. aasta tsiklilt Suzuki GSX-R 1100. Tegemist oli selle võistlusnädalavahetuse kõige eakama masinaga, mis tundus isegi (Soome) retroklassi jaoks vanavõitu. Vihmapilliks oli kaasa võetud 1999. aasta Suzuki SV 650, millega Jaanus samal rajal kaks aastat tagasi Retro Superbike klassis vihmasõidus teise poodiumikoha võttis.

Retro Superbike startis koos Jokamiesluoka moodsate masinatega. Jaanuse kvalifikatsiooniks tundus rada kergelt märg, kuid kvali ajal otsustas Jaanus vihmapilli siiski kuivaratta vastu vahetada. Sellega jõudis ta vaid ühe, mitte väga õnnestunud ringi teha, mis andis oma klassis 3. koha ja 11. stardiruudu (kokku oli rajal 19 sõitjat). Võidusõidus tegi Jaanus hea stardi ja tõusis mitu kohta, kuid võistlusel tuli mõned kohad ka loovutada ja Jaanus lõpetas üldarvestuses 10. kohal, Retro Superbike klassis teisena. Jaanuse parim aeg oli selle masina kohta muljetavaldav 1.47, 4.

Teise võidusõidu stardirivi moodustati pööratud järjestuses ja Jaanus sai 13. stardiruudu. Juba esimesel ringil sõitis eesolev võistleja üle ideaaltrajektooril maganud rästiku ja võttis kukkudes kaasa veel ühe kaasvõistleja. Kukkumisi ja katkestamisi oli veel ning sõit peatati teisel ringil punase lipuga. Ka kordusstardis sai Jaanus hästi minema, tegi võidusõidus mitmeid möödasõite ning lõpetas üldarvestuses 9. kohal ja Retro Superbike klassis taas teisena.

„Oleksin tahtnud, et teine start oleks olnud vihmaga, oleksin saanud ka Suzuki SV-ga sõita. Aga olen ikka väga rahul Botniaringiga, nädalavahetusega, võidusõitudega. Retro Superbike võistlustel harjutasin teadlikult rünnakuid ja möödasõite, äge oli moodsamate tsiklitega mõõtu võtta. Saadud kogemusi sain koheselt külgvankri võidusõidus rakendada, seal sai ikka korralikult manööverdada. Nädalavahetusel oli palju ägedaid duelle, soomlased on kõvad võidusõitjad ja muidu ka väga lahedad inimesed.“

Jaanus Saarmaad ja Sander Telvet näeb võistlemas külgvankriga ning soolotsiklitega (Superbike ja Superstock 600) hooaja viimasel etapil Audrus 7.-8.septembril. Tulge kaasa elama!

Meedia: 
Manniset voittivat jälleen sivuvaunuluokan Suomen mestaruuden - ensi kauden tähtäimessä siirtyminen MM-sarjaan

Suzuki Team Estonia külgvankri ekipaaži kohta leiab rohkem infot siit


Fotod: Harjukuvat, Rein Tauts, STE
MTÜ SK Suzuki Team Estonia Kontakt: info@suzukiteamestonia.ee

  • Esileht
  • Klubi
    • Meeskond
    • Tulemused
      • Tulemused 2025
      • Tulemused 2024
      • Tulemused 2023
      • Tulemused 2022
      • Tulemused 2021
      • Ringiajad
    • Tegevus
    • Galerii
  • SIDECAR
    • Ajalooline LCR-Suzuki
    • Jaanus Saarmaa
    • Sander Telve
    • Meedia
    • Toetan Sidecar ekipaaži
    • Täname toetajad!
  • Twin Sportbike
  • Uudised
    • Uudised 2025
    • Uudised 2024
    • Uudised 2023
    • Uudised 2022
    • Uudised 2021
  • TÖÖKODA
    • Teenused
    • Spetsialistid
    • Motokaubad
    • Kontakt
  • E-POOD
    • FÄNNITOOTED
      • Kõik fännitooted
      • T-särgid ja pusad
      • Mütsid ja sallid
      • Suzuki Team Estonia Racing buffid/torusallid
      • Nokamütsid
      • Suzuki Team Estonia tassid
      • Saunalinad, kellad, termosed, lõikelauad
      • Kinkekomplektid
      • Kinkekaardid
      • Toetan külgvankri ekipaaži 2025
      • Kuum hind ja parimad sooduspakkumised!
    • MOTOKAUBAD
    • TOETAN KÜLGVANKRI EKIPAAŽI 2025
  • Kontakt